Monika Wierzbicka

Dyrektor Szkoły dla Dziewcząt Fregata 

Absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Gdańskim, a także gdańskiego Kolegium Nauczania Języków Obcych z językiem angielskim i niemieckim oraz studiów podyplomowych z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, teologii oraz nauczania języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Aktualnie realizuje studia podyplomowe z zarządzania oświatą w sektorze niepublicznym.  

Nauczycielka z wieloletnim stażem, która z Projektem Edukacyjnym Fregata związana jest od ponad dekady, również jako mama dwojga uczniów. Pracuje także jako trener Instrumental Enrichment. Wychowawczyni klasy pierwszej.  

Katarzyna Halman 

Wicedyrektor do spraw dydaktycznych Szkoły dla Dziewcząt Fregata 

Absolwentka Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej na Akademii Pomorskiej w Słupsku, a także Dyrygentury Chóralnej na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ukończyła także studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz emisji głosu. Obecnie w trakcie studiów z nauczania matematyki oraz informatyki. 

Związana z Projektem Edukacyjnym Fregata od wielu lat. Od lat sprawuje funkcję dyrektora do spraw dydaktycznych zarówno w Szkole dla Dziewcząt, jak i Przedszkolu. Obecnie wychowawczyni klasy trzeciej i trenerka Instrumental Enrichment. 

Monika Wierzbicka 

Dyrektor Szkoły, wychowawczyni klasy I, nauczycielka religii  

Absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Gdańskim, a także gdańskiego Kolegium Nauczania Języków Obcych z językiem angielskim i niemieckim oraz studiów podyplomowych z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, teologii oraz nauczania języków obcych: angielskiego i niemieckiego. Aktualnie realizuje studia podyplomowe z zarządzania oświatą w sektorze niepublicznym.  

Nauczycielka z wieloletnim stażem, która z Projektem Edukacyjnym Fregata związana jest od ponad dekady, również jako mama dwojga uczniów. Pracuje także jako trener Instrumental Enrichment. Wychowawczyni klasy pierwszej.  

Joanna Taurogińska 

Wychowawczyni klasy II, nauczycielka wychowania fizycznego 

Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku na kierunku wychowanie fizyczne oraz pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną. W czasie trwania studiów odbyłam wiele praktyk pedagogicznych na różnych poziomach edukacyjnych. Posiadam tytuł trenera piłki siatkowej oraz instruktora gimnastyki korekcyjnej. Od kilku lat jeżdżę na obozy sportowe jako wychowawca kolonijny oraz instruktor. Ukończyłam również certyfikowane szkolenie tutoringowe.

W pracy z dziećmi stawiam przede wszystkim na budowanie w nich motywacji wewnętrznej oraz wiary we własne możliwości. Wierzę, że komunikacja oparta na szacunku, zrozumieniu i empatii jest kluczem do rozwiązywania problemów. Do każdego dziecka staram się podejść indywidualnie, ponieważ wiem, że każdy jest inny i każdemu należy poświęcić odpowiednią ilość uwagi.

Prywatnie jestem mamą 2-letniej Poli. W wolnym czasie uprawiam sport (pływanie oraz piłka siatkowa), podróżuję oraz spędzam czas w gronie rodzinnym.

Katarzyna Halman 

Wicedyrektor Szkoły, wychowawczyni klasy III, nauczycielka informatyki 

Absolwentka Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej na Akademii Pomorskiej w Słupsku, a także Dyrygentury Chóralnej na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ukończyła także studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz emisji głosu. Obecnie w trakcie studiów z nauczania matematyki oraz informatyki. 

Związana z Projektem Edukacyjnym Fregata od wielu lat. Od lat sprawuje funkcję dyrektora do spraw dydaktycznych zarówno w Szkole dla Dziewcząt, jak i Przedszkolu. Obecnie wychowawczyni klasy trzeciej i trenerka Instrumental Enrichment. 

Sandra Kaszubowska 

Wychowawczyni klasy IV, nauczycielka języka polskiego i edukacji dla bezpieczeństwa, opiekun szkolnego koła wolontariatu i samorządu uczniowskiego

Jestem absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyłam dwie specjalności: nauczycielską i nauczanie języka polskiego jako obcego. Skończyłam także studia uprawniające mnie do nauczania przyrody i edukacji dla bezpieczeństwa. Obecnie studiuję pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną. Jestem autorką publikacji z zakresu dydaktyki literatury klasycznej. Wygłaszałam referaty na licznych konferencjach naukowych. Moje zainteresowania badawcze dotyczą literatury XIX wieku oraz strategii interpretacyjnych tekstów poetyckich. Posiadam również certyfikat wychowawcy wypoczynku i certyfikat tutora I stopnia. Poza tym uwielbiam szydełkowanie, jazdę na nartach i górskie wędrówki, szczególnie po Tatrach.

Emilia Halman 

Wychowawczyni klasy V, neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, nauczycielka języka polskiego i informatyki, trener IE, bibliotekarka 

Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego. Pracę we Fregacie rozpoczęłam jako logopeda szkolny w 2018 roku, jeszcze wówczas nie podejrzewając, że w kolejnych latach mocniej zwiążę się z edukacją, kończąc bibliotekoznawstwo oraz nauczanie informatyki, a także zostając certyfikowanym tutorem.

Jako neurologopeda rozwijałam się również w kierunku terapii miofunkcjonalnej, zyskując uprawnienia terapeutyczne, które wykorzystuję w swojej codziennej pracy. Mogę także prowadzić terapię metodą strukturalną, ucząc dzieci czytania i pisania. Pod okiem dr Sajewicz-Radke zostałam trenerem Instrumental Enrichment – metody wspierającej funkcje poznawcze zaangażowane w procesy uczenia się. Tworzenie Reguł Mądrego Człowieka i zwiększanie w ten sposób sprawności umysłowej dzieci, a także rozwijanie w nich umiejętności samodzielnego myślenia i precyzyjnego wypowiadania się, sprawia mi ogromną satysfakcję.

Pasjonuję się programowaniem, robotyką i grami komputerowymi. Zamiłowanie to udało mi się przenieść na płaszczyznę szkolną i od roku szkolnego 2022/2023 uczę informatyki, pracując na robotach LEGO Spike Education oraz Ozobotach. Uwielbiam także czytać książki i oglądać seriale, a urlopy spędzać na podróżach.

Marta Nowak 

Wychowawczyni klasy VI, nauczycielka języka angielskiego 

Ukończyłam Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych oraz studia magisterskie Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku filologia angielska. We Fregacie uczę języka angielskiego od 2017 roku, w klasach 1-8.

W swojej pracy stawiam na motywowanie uczennic do systematycznej nauki w oparciu o ciekawe materiały dydaktyczne. Cenię sobie rozwój osobisty, dlatego regularnie biorę udział w szkoleniach dla anglistów, aby czerpać inspiracje na angażujące zajęcia.

Co więcej, jestem certyfikowaną tutorką, zaangażowaną w rozwój swoich podopiecznych. Wierzę, że każda dziewczyna jest w stanie odkryć swoje mocne strony.

Wolny czas lubię spędzać na spacerach z rodziną oraz czytaniu książek.

Aleksandra Grudzińska-Dec 

Wychowawczyni klasy VII, nauczycielka języka polskiego 

Ukończyłam filologię polską i oligofrenopedagogikę na UG. Ścieżkę zawodową rozpoczęłam w szkołach specjalnych w Londynie i w szkołach polskich pracując jako nauczyciel. Tam także skończyłam roczne studia z zakresu arteterapii na London Metropolitan University. Po powrocie do Gdańska podjęłam pracę w klasach wielokulturowych i szkołach publicznych jako nauczyciel polskiego i wychowawca. 
 
Uwielbiam czytać książki swoich uczniów i literaturę baśniową. Opowiadanie bajek, jazda na rowerze i miłość do kwiatów to moje wielkie pasje. Prywatnie jestem mamą trzech córek i żoną wspaniałego męża.

Patrycja Mackiewicz 

Wychowawczyni klasy VIII, nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie, opiekun szkolnego koła wolontariatu 

Jestem absolwentką Wydziału Nauk Historycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim w Instytucie Politologii. Moje wieloletnie doświadczenie zaowocowało uzyskaniem przeze mnie stopnia nauczyciela dyplomowanego. Ukończyłam także kurs certyfikujący tutora I stopnia.

Prywatnie jestem bardzo szczęśliwą żoną i mamą. 

Alicja Plichta 

Nauczycielka j. kaszubskiego

Jestem absolwentką studiów filologicznych na Uniwersytecie Gdańskim. We Fregacie pracuję od 2015 roku. Mam przyjemność uczyć wyjątkowego przedmiotu – języka kaszubskiego i na swoich lekcjach wraz z dziewczętami wędrować po Kaszubach – w cudzysłowie i dosłownie. Tej wędrówce od lat przyświecają mi słowa księdza Janusza Pasierba: Małe ojczyzny uczą żyć w ojczyznach wielkich, wielkiej ojczyźnie ludzi.

dr Agnieszka Borowiec  

Nauczycielka przyrody, biologii i chemii  

Ukończyłam studium doktoranckie na wydziale chemii UG oraz studia podyplomowe z przyrody, biologii, dietetyki i pedagogiki specjalnej.

Lubię pracować z dziećmi i młodzieżą, a także ich ciekawość świata na lekcjach. Sprawia mi to dużo radości i satysfakcji. Poza pracą lubię aktywnie odpoczywać, popracować w ogrodzie lub pójść z psem do lasu słuchając audiobooka.

Anna Będziak  

Nauczycielka wychowania fizycznego 

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, trenerem pływania, instruktorem żeglarstwa, coachem i tutorem. Trenowałam triathlon i poszczególne dyscypliny z nim związane. Bardzo lubię zarażać ludzi pasją do sportu i aktywności fizycznej.

W pracy kieruję się mottem: „Najważniejszym i największym triumfem człowieka jest zwycięstwo nad samym sobą” – Platon. 

dr Dorota Dźwig  

Nauczycielka religii  w klasach V-VIII

Na co dzień katechetka w liceum nr 3 w Gdyni, a także nauczyciel akademicki – ku naszej wielkiej radości pracująca także z nami niesamowita kobieta, żona i mama, która pięknie przekazuje świadectwo wiary. Interesuje się duchowością, a w szczególności życiorysem św. Edyty Stein. Jest autorką książki „Żadna kobieta nie jest tylko kobietą" i inspirującym mówcą, który dla naszych rodziców poprowadził wykład nt. „Wychowanie przez przykład".

Jolanta Gmur  

Nauczycielka plastyki i techniki 

Jestem absolwentką Grafiki na Wydziale Artystycznym w Lublinie oraz Université Rennes 2, Departament des Arts Plastiques we Francji. Zajmuję się głównie grafiką, a w szczególności litografią oraz malarstwem. Mieszkam i pracuję na Dolnym Mieście. Jestem laureatką stypendium artystycznego Miasta Gdańska na realizację projektu „Mapa to jeszcze nie terytorium” (2020) i byłam uczestniczką sympozjum litograficznego Women in Litograph w Museo de la Carcova w Buenos Aires, a także wielu innych sympozjów i wystaw na całym świecie.

We Fregacie uczę od roku szkolnego 21/22 i staram się zarazić uczennice swoją pasją do sztuki. Od tego roku prowadzę także zajęcia techniczne i kółko plastyczne, podczas którego każdy może odkryć, że drzemie w nim artystyczna dusza.

Karolina Rychlicka 

Nauczycielka matematyki w klasach V-VIII  

Ukończyłam matematykę w Porthsmouth w południowej Anglii oraz studia podyplomowe na kierunku Nauczanie matematyki w szkole. Pracowałam w szkołach brytyjskich, pełniłam funkcję coacha matematycznego. Jestem także certyfikowanym tutorem. 

Katarzyna Osowska  

Nauczycielka j. niemieckiego  

Jestem absolwentką filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego o specjalności nauczycielskiej oraz translatorycznej. Fascynuje mnie fiński model szkolnictwa, oparty na współpracy pomiędzy nauczycielem i uczniem w kontekście partnerstwa, tolerancji i wzajemnego szacunku. Moim celem podczas zajęć jest nie tylko przekazywanie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim rozbudzanie w podopiecznych kreatywność i kształtowanie umiejętności przydatnych w życiu codziennym. Dokładam wszelkich starań, aby podczas moich lekcji uczennice cały czas miały poczucie własnej wartości, ważności i świadomość pełnej opieki.

Marcin Getek  

Nauczyciel fizyki

Jestem absolwentem Fizyki Technicznej ze specjalizacją nanotechnologia na Politechnice Gdańskiej. Nauczanie sprawia mi wiele radości i staram się, aby wszyscy moi uczniowie czuli, że rozumieją fizykę. Prowadzę także kanał na Youtube, na którym umieszczam filmiki z zakresu fizyki oraz matematyki: tłumaczę treści, pokazuję jak rozwiązywać zadania. Moją pasją są perfumy i o nich również chętnie nagrywam. 

Maria Albrecht 

Nauczycielka matematyki w klasie IV 

Maria Nizio  

Nauczycielka muzyki  

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale instrumentalnym, zawodowo związaną także z Operą Bałtycką w Gdańsku jako czynny koncertujący muzyk. Edukacja muzyczna pełni niezwykle istotną rolę w procesie kształtowania się słuchu muzycznego, poczucia rytmu, wrażliwości na sztukę  u najmłodszych, dlatego też zawsze chciałam realizować się zawodowo jako instrumentalista oraz jako pedagog, aby móc dzielić się swoją pasją, zarażać młode pokolenia miłością do muzyki, pomagać w rozwijaniu talentów i zainteresowań, umożliwiać dzieciom i młodzieży poznanie tego niezwykłego świata od zaplecza.

Monika Maćko  

Nauczycielka informatyki  

Paulina Malinowska 

Nauczycielka geografii 

Weronika Potocki  

Nauczycielka j. angielskiego

Jestem absolwentką Uniwersystetu Gdańskiego.  Doświadczenie zdobywałam pracując jako nauczyciel w przedszkolach i szkołach w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Na zajęciach stosuję między innymi metodę language immersion czyli całościowego zanurzenia się w języku.  

Anna Borowska  

Psycholog, trener Instrumental Enrichment 

Praca z dziećmi i młodzieżą to moja pasja. Lubię obserwować ich rozwój i towarzyszyć im w tym procesie. Patrzeć, jak odkrywają i poznają siebie poprzez ruch (na zajęciach prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne), twórczość i zabawę materiałami przekształcalnymi (na zajęciach wspierających rozwój z elementami arteterapii) czy pracę nad Regułami Mądrego Człowieka (na zajęciach wspierających rozwój funkcji poznawczych Instrumental Enrichment). 

Psychologię studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim na specjalizacji psychologia kliniczna dziecka. Tam zaczęła się moja przygoda z psychologią, która trwa do dziś. Nadal odkrywam i poznaję nowe metody pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. 

Lubię gry i zagadki logiczne. Chętnie odpoczywam z kubkiem herbaty i książką w ręku.

Aleksandra Pawłowska 

Pedagog, nauczyciel wspomagający

W pracy zawodowej stawiam na empatię i wzajemny szacunek. Jestem pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, oligofrenopedagogiem z wieloletnim doświadczeniem. Zawsze kreatywnie i zawsze w odniesieniu do potrzeb dzieci i ich rodzin – tak staram się kroczyć po ścieżce zawodowej, która jest dla mnie wielką pasją. Pracowałam z dziećmi z różnymi trudnościami w rozwoju, w tym z autyzmem czy z niepełnosprawnością. W swoich działaniach kieruję się przekonaniem, iż każdy człowiek jest wyjątkowy, niepowtarzalny i zasługuje na dobro.

Ks. Fernando Valbuena

Kapelan szkolny 

Wsparcie księdza Ferdynanda jest dla nas wielkim błogosławieństwem, ale i ogromną radością. Nasze dziewczęta wzrastają bowiem w wierze, jednocześnie poznając daleki świat i jego kulturę – ksiądz urodził się bowiem w Chile, a do Polski przeniósł się w 1995 roku, aby pracować przy rozwijaniu się Dzieła w naszej ojczyźnie. Sam spotkał Opus Dei jako uczeń szkoły Calasanz, którą prowadzili ojcowie pijarzy.

Ks. dr Jan Uchwat  

Kapelan szkolny

Wielkim darem jest dla nas współpraca z ks. Janem – Archidiecezjalnym Duszpasterzem Rodziców po Stracie Dziecka, ojcem duchownym Gdańskiego Seminarium Duchownego, kanonikiem honorowym kapituły archikatedralnej i przede wszystkim wspaniałym człowiekiem, pełnym ciepła i serdeczności. Jego wsparcie niejednokrotnie okazało się kluczowe w trudnych chwilach, z jakimi mierzyły się nasze rodziny. Na co dzień zaś – jest uwielbianym przez dziewczynki kapłanem, z którym wspaniale rozmawia się o wierze i swoich kłopotach.

Iwona Olbryś-Pstrągowska 

Logopeda, neurologopeda, logopeda medialny, terapeuta miofunkcjonalny

Kształciłam się w Zakładzie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Od 14 lat diagnozuję i prowadzę terapię zaburzeń mowy i systemu językowego o różnym podłożu. Współpracuję ze specjalistami różnych dziedzin, by całościowo wesprzeć pacjenta. Prowadzę terapię miofunkcjonalną dzieci, młodzieży i dorosłych. Celem oddziaływań jest między innymi przywrócenie równowagi mięśniowej w strefie ustno-twarzowej oraz wypracowanie właściwego wzorca ruchowego języka, warg i żuchwy. Posiadam certyfikat zawodowy Polskiego Związku Logopedów. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Doświadczenie zdobyłam w Poradni NFZ, placówkach oświatowych oraz w czasie prywatnej praktyki. Prowadziłam też zajęcia z emisji i higieny głosu dla studentów SWPS. Szkoliłam pracowników mediów. Nagrywam teksty na potrzeby spotów reklamowych, krótkich filmów dokumentalnych i gier elearningowych. We Fregacie pracuję ponad 9 lat.

Udział w doskonaleniu mowy innych osób jest satysfakcjonującym doświadczeniem. Kiedy tylko mogę, podróżuję. Uwielbiam balet i łyżwiarstwo figurowe.

Magdalena Michalska-Meck 

Sekretarz 

W latach 2008-2021 Dyrektor Przedszkola w Oliwie. Obecnie pełni funkcję Sekretarza, zajmując się zarówno sprawami finansowymi, jak i kadrowymi we wszystkich fregatowych placówkach. 

Joanna Kręcicka 

Pracownik sekretariatu 

O tym, że dla pani Asi nie ma rzeczy niemożliwych, wie każda uczennica, rodzic czy pracownik. Każdego dnia odbiera wiadomości, cierpliwie odpowiada na nasze trudne pytania i organizuje nam potrzebne materiały dydaktyczne czy biurowe.

Jan Urbanowicz 

Konserwator, opiekun budynku  

Pan Jan dba na co dzień o stan naszego budynku, ale i o nas – każdy dzień rozpoczyna obchodem, zagajając nauczycielki i uczennice, sprawdzając okna i grzejniki czy po prostu, stan osobowy w szkole. Z cierpliwością przyjmuje nasze kolejne prośby i dba o realizację nawet najbardziej nieprawdopodobnych pomysłów.  

Iwona Kantak 

Pracownik sanitarny 

Od Pani Iwony i Julity nasze uczennice najlepiej uczą się tego, czym jest cnota cierpliwości. Systematycznie dbają bowiem o porządek w naszych salach i na korytarzach, a także opiekują się roślinami i pełnią dyżury przy drzwiach wejściowych. 

Julita Bień 

Pracownik sanitarny 

Od Pani Iwony i Julity nasze uczennice najlepiej uczą się tego, czym jest cnota cierpliwości. Systematycznie dbają bowiem o porządek w naszych salach i na korytarzach, a także opiekują się roślinami i pełnią dyżury przy drzwiach wejściowych.