Osobna edukacja dla lepszego wspólnego życia
Chłopcy i dziewczynki mogą uczyć się tego samego, ale procesy pozyskiwania wiedzy przebiegają u nich inaczej. Różnią się stopniem rozwoju emocjonalnego, duchowego i biologicznego. Dlatego warto rozważyć rozdzielenie płci w podstawówce, aby wspierać pozytywne cechy naszych dzieci.
Dlaczego szkoła dla dziewcząt jest lepsza od szkoły koedukacyjnej?
Dlaczego osobna edukacja?
Rozwój nie przebiega tak samo
Dziewczynki rozwijają się szybciej i inaczej niż chłopcy. Potwierdzają to badania naukowe*, ale także doświadczenie rodziców. Na przykład wcześniej potrafią myśleć abstrakcyjnie, to znaczy zrozumieć czym jest wolność osobista, jakie są granice kreatywności, czy jaką rolę w ich życiu mają religia i Bóg. Kiedy dziewczynki już wiedzą czym są emocje i duchowość chłopcy zawierają męskie przyjaźnie z rówieśnikami na podwórku i boisku, kibicują swoim idolom sportowym czy rywalizują z kolegami na lekcjach wychowania fizycznego. Bez względu na płeć pierwsze lata szkolne to piękny okres w życiu naszych dzieci. Trzeba jednak przyznać, że spędzają one ten czas raczej osobno, niż razem.
Szkoły Fregata są podzielone – osobno funkcjonują Szkoły Podstawowe dla Chłopców i Dziewcząt. Nie chcemy, aby różnice między płciami zakłócały procesy wychowawcze i edukacyjne. Uczniowie mają ze sobą kontakt przy okazji różnego rodzaju aktywności – pikników rodzinnych, wycieczek i innych, ale podczas zajęć lekcyjnych zostają rozdzieleni według płci. Dzięki temu można wspierać ich rozwój duchowy, emocjonalny i biologiczny. W ten sposób stereotypy społeczne dotyczące roli mężczyzny i kobiety zostają poza drzwiami sali lekcyjnej.